Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-12, 23:08   #16
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nivådelt opplæring

Jeg reagerte også da jeg leste den artikkelen fra Kastellet skole Tjorven.

Hele grunnlaget for TIEY er jo nivådelte grupper så jeg trodde dette var helt greit nå. Det er jo også dokumentert veldig gode resultater fra TIEY så det tas jo mer og mer i bruk der de har økonomi til det (eller prioriterer skole bør en vel kanskje si).

Jeg er fornøyd med TIEY men tenker at det kanskje er lett for meg å si som er mor til et barn som sitter på bordet til den "beste" gruppen? For det er jo ikke tvil om at barna er ganske opptatte av dette med hvilke nivå de er på, særlig med lesebøkene som er kodet så fint på baksiden. Jeg synes dette har blitt veldig klart nå i tredje klasse, i fjor og i første klasse var de ikke opptatt av det som det de er nå.

Når utfordringen er at du har en elevgruppe som spriker fra elever som knapt kan skrive navnet sitt til elever som leser Sofies Verden så er visstnok TIEY en "blessing" (sitat fra lærer).

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat