Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-12, 23:33   #5
kris
kross

kris sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ruinert av begravelse?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Måten et slikt ønske formuleres på er i alle fall viktig. Er det snakk om ønsker som er lette å oppfylle og ikke er noe som skaper potensielt vanskelige følelser for pårørende er det ikke så galt å ha ønsker, men dersom ønsker som kan være vanskelige å oppfylle fremsettes slik at de pårørende gjør alt i sin makt for å oppfylle dem så synes jeg det er å belaste pårørende unødig.

Om man fikk mulighet for kryo i det store byene er det ikke sikkert at man ville kunne kalle det særlig økologisk om avdøde bodde i Berlevåg. Det ville blitt et dårlig miljøregnskap pga. transport. I tillegg er det den økonomiske biten.

Det er en belastning for pårørende å ha mange ønsker hengende over seg og det er vanskelig å ha ønsker hengende over seg som er vanskelige å oppfylle.

Ser poengene dine, Hattifnatten. Takk for innspill til deg og andre, ser jeg skal gå noen ekstra runder med sønnen min neste gang han tar opp temaet - sikre meg at han ikke opplever dette som et "krav", for eksempel.

- Men hovedpoenget mitt var nå å gjøre folk oppmerksomme på det økologiske alternativet, da.

kris er ikke aktiv   Svar med sitat