Sv: Ruinert av begravelse?
Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.
Måten et slikt ønske formuleres på er i alle fall viktig. Er det snakk om ønsker som er lette å oppfylle og ikke er noe som skaper potensielt vanskelige følelser for pårørende er det ikke så galt å ha ønsker, men dersom ønsker som kan være vanskelige å oppfylle fremsettes slik at de pårørende gjør alt i sin makt for å oppfylle dem så synes jeg det er å belaste pårørende unødig.
Om man fikk mulighet for kryo i det store byene er det ikke sikkert at man ville kunne kalle det særlig økologisk om avdøde bodde i Berlevåg. Det ville blitt et dårlig miljøregnskap pga. transport. I tillegg er det den økonomiske biten.
Det er en belastning for pårørende å ha mange ønsker hengende over seg og det er vanskelig å ha ønsker hengende over seg som er vanskelige å oppfylle.
Ser poengene dine, Hattifnatten. Takk for innspill til deg og andre, ser jeg skal gå noen ekstra runder med sønnen min neste gang han tar opp temaet - sikre meg at han ikke opplever dette som et "krav", for eksempel.
- Men hovedpoenget mitt var nå å gjøre folk oppmerksomme på det økologiske alternativet, da. 
|