Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-12, 13:35   #90
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nivådelt opplæring

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jo, men da er tettheten til for lærerens skyld - elevene får ikke noen økt læringseffekt av det.

Jeg tror kanskje at det går en grense et sted. Jeg tror ikke man får utnyttet lærertettheten hvis man har to klasserom og fem lærere. Men vi som har to klasserom og et godt grupperom til hvert trinn, får utnyttet den tredje læreren til fulle. Den tredje læreren brukes til lesekurs, skrivekurs, basisferdigheter i matematikk som ikke er på plass, grunnleggende norsk for fremmedspråklige og altså av og til styrking av sterke elever.

I tillegg er det mye man rett og slett ikke kan gjøre med en lærer på 30 elever i barneskolen. Sløyd for eksempel eller matlaging. Dersom vi aldri er mer enn 2 lærere, må dette rett og slett utgå.

Jeg må nesten nevne et eksempel: En gang jeg hadde syvende klasse, hadde jeg to elever som sleit i matematikk. Vi snakker problemer med 5+9. De hadde fullstendig ramlet av og hadde ingen tro på seg selv. Disse to fikk en time ekstra matematikk med meg hver fredag. Etter et år skåret de over 100 poeng av 139 mulige på årsprøven for syvende klasse. Det er ikke alltid det skal så mye til!