Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-12, 20:40   #6
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bad: vinyl og plater? (epoxy?) Erfaring?

Vi har pussa opp to bad de siste årene. På det første la vi flis fordi alle mente det var det eneste fornuftige. Vi ble aldri tilfredse og var veldig enige om at det ikke skulle være flis på bad nr 2 (som i praksis er hovedbadet til daglig). Vi valgte vinyl på gulvet og panel på veggene. Gulvbelegget er fra Tarkett og er et tjukt, slitesterkt belegg beregnet på hard bruk. Det er grått med litt spetter i. Tidløst og nøytralt. På veggene la vi panel som er malt på forhånd. Vi har dusjkabinett og kunne ikke engang tenkt oss noe annet. Badet måtte nemlig totalrenoveres minst 10 år før vi egentlig hadde tenkt pga en kjempemessig vannskade nettopp i dusjhjørnet. Det var våtromsbelegg på både vegg og gulv før. Veggen og en stor del av gulvet i dusjen måtte rives helt inn til stenderverk/bjelkelag. Det var pill råttent. Etter den erfaringen var vi aldri i tvil om at det måtte bli et dusjkabinett.

Hver gang jeg vasker gulv på badet, tenker jeg på hvor glad jeg er for å ikke ha fliser. Det er en lettelse å holde rent i forhold til et flisegulv, iallefall. Penere er det også. Jeg liker ikke fuger.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat