Sv: Bad: vinyl og plater? (epoxy?) Erfaring?
Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.
Kjekt å høyre det er fleire som er "galne" 
Men på det eine badet skal vi ha eit badekar som skal byggast inn. I dette tilfelle er vel muligens flis betre? Korleis er det med hjørner og slikt, da må ein vel ha sånn grå list? Denne lista er ein av dei få tinga eg ikkje liker med plater... Elles er det lite hjørner og slikt på bada.
Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.
Trenger ikke list i hjørner dersom det sages nøyaktig, da kan det fuges. Men ikke bruk silikon (ikke våtromssilikon heller), fordi det muggdrepende middelet fordamper i løpet av et par år. Forlang at det blir brukt Tec7 eller tilsvarende MS-polymer. Vanskeligere å legge, holder uendelig mye lenger enn silikon.
Mauser sa det!!
Og det er mange som velger baderompanel i nye hus. Rørleggeren kommer stadig hjem og forteller hvor fint det.
Men mange velger det sammen med flis på gulvet fordi de ikke kjenner alternativene.
Let godt hos de store leverandørene av belegg, velg gjerne industrikvalitet
(jeg vet om et bad hvor det ble lagt et slikt belegg høsten 1993, og det er faktisk like pent i dag. Det badet er mer enn hardt brukt siden det er badet hos en rullestolbruker - det er forøvrig også baderomsplater fra Fibo-Trespo på veggene og de er like fine etter snart 19 år med dusjing rett på vegg!).
Jeg har bare vært borti epoxy på arbeisplasser og det sprekker opp ...