Vis enkelt innlegg
Gammel 05-02-12, 15:00   #10
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjablong eller tips til gjør-det-selv-prosjekt? (verdenskart)

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Hvordan funker handling på ebay? Har aldri handlet der før. For det du linker til der, kunne jeg tenkt meg!

Du må registrere deg med konto, veldig raskt og enkelt, så er det bare å shoppe i vei. Neida, men det er to måter å handle på Ebay.

1) Auksjon. Vet ikke helt hvordan det er, men det er vel bare å by, og høyne bud til det enten stiger over det du er villig til å betale for varen, eller du vinner budrunden.

2) "Buy it now" Jeg kjøper bare varer med mulighet for "Buy it Now", for da slipper jeg å følge med og vente på at noen skal by over meg.

Det du må passe på FØR du byr på/kjøper en vare er at de shipper til Norge. Det ser du ved å gå inn på produktet, i høyre marg er selgerens informasjon. Det bør står "Ships to: Worldwide".
Under produktets bilde ser du to faner. Går du inn på den som heter "Shipping and payments" så kan du velge Norge og trykke "Get rates" og få opp hvor mye porto vil komme på.

Det kan også være lurt å se på hvor god feedback selgeren har. Er det en selger med 99,8% positiv feedback, så kan du være relativt trygg på at du ikke blir lurt, har selgeren lav positiv feedback, styr unna. Men det er klart: Det er alltids en viss risiko for å bli lurt eller at noe går galt når man handler på Ebay. Men som i dette tilfellet: Hvis det mot all formodning skulle være sånn at du betaler og ikke får varen, så kan du uansett kjøpe samme kartet fra andre selgere to ganger til før du begynner å nærme deg de 800 kr du ser på å måtte betale på de stedene du har funnet det fra før.

De fleste selgere aksepterer kun Paypal som betalingsmetode, men det er det tryggeste uansett, for da slipper du å opppgi bankopplysninger til selgeren.

Sist redigert av Nyx : 05-02-12 kl 16:49. Årsak: Leif
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat