Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-12, 23:26   #83
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Uh. Jeg reagerte - og reagerer fremdeles - på spissformuleringen om at man "må ta konsekvensen av hva man ytrer". Siden det - i ytterste konsekvens - kan brukes av systemer som definitivt ikke har ytringsfrihet.

Med tanke på hvor godt oppsigelsesvern vi tross alt har i Norge (det er for eksempel ikke bare-bare å avskjedige folk som begår underslag), så finner jeg det litt tvilsomt at fyren får sparken uten at det ligger en prosess rundt.

Så har han da heller ikke, slik jeg tolker Dagbladet, fått sparken. Han og skoleledelsen har blitt enige om at han skal slutte. Ergo har skoleledelsen regelrett kjøpt seg ut av problemstillingen.

Hvis du forsto det jeg skrev som at jeg er imot ytringsfrihet eller ønsker at vi skal ha systemer som sørger for at folk blir straffeforfulgt når de ytrer meningene sine så kan jeg forsikre deg om at det ikke var det jeg mente.

Om du ikke forsto det slik så kan det kanskje være greit å la være å flisespikke på andres formuleringer og heller skape dine egne argumenter.