Sv: Kan man virkelig kalle dette humor?
Nå var ikke mannen fast ansatt, da. Hadde han vært det, så hadde det nok vært mye vanskeligere å sparke ham. Han var vikar. Det er ikke ofte en vikar får sparken fra en offentlig jobb heller, men det er i alle fall mulig.
Det minner meg litt om i fjor, da en av deltagerne i Paradise hotel kunne fortelle at hun ikke fikk jobb fordi hun hadde vært med. Det hørtes veldig ille ut helt til det viste seg at hun var ringevikar på en ungdomsskole. Hun er sikkert ingen dårlig person hun heller, men veldig googlebar, og mange tenåringsgutter ville nok ha stor glede av å se bilder/klipp av læreren sin. Da er hun ikke den mest egnede på listen vil jeg tro.
Tabben til kommunen var vel at de ikke gjorde gode nok forundersøkelser før de ansatte den mannlige læreren i et vikariat. Jeg kan ikke tro at han ville vært førstevalget om de hadde kommet over voldtektsfilmene hans? Han er tross alt 28 år, ikke 18. Han burde vite bedre.
Problemet til denne vikaren er at han sa seg enig i å slutte. Han kommer nok ikke til å få en ny stilling som lærer med det første, og han vil nok heller ikke være førstevalget på en ringeliste. Mulig han må finne seg i at utdannelsen hans ikke kan brukes de første årene, eller den tiden det tar å finne seg nye hobbyer.
Sist redigert av slaraffen : 11-02-12 kl 09:32.
|