Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-12, 15:49   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det norske landbruket- kommunisme?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Detkom vel heller aldri særlig fram i innlegget ditt.

Det er helt vanlig at hoteller, restauranter, barer og hva har du har en avtale med en leverandør, og benytter seg av det utvalget. Jeg skjønner godt at et hotell ikke kan ha både Tine og Q-melk f.eks. Akkurat som restauranter har enten Coca Cola eller Pepsi. Jeg liker ikke Pepsi eller Synnøve Finden-ost, men da drikker jeg Solo eller spiser makrell i tomat i stedet.

Selvsagt er det ikke galt å velge fra en leverandør man liker best, syns er etisk bedre enne andre eller hva ellers man foretrekker, men som Juste syns jeg det bare fører til at de fremstår som infantile og sutrete.

Jeg syns det er helt greit med en slags importbarriere for å beskytte norsk produksjon, det her helt vanlig at alle land har. Men jeg syns ikke den skal gjelde alle produkter, det er mye Norge ikke er best på. Det at det er norsk betyr ikke automatisk at det er god kvalitet.

Da er vi nok langt mer enige enn du tror. Saken ble veldig dum og fikk en vinkling som i allefall ikke var heldig for Bondelaget (og jeg tror ikke man kan skylde på media altså).

Egentlig en ikke sak. Du kjøper jo ikke makrell i tomat på butikken om butikken din ikke fører noe annet enn Finden ost. Da bytter du butikk.

Det var disse monopol avtalene dette Bondelaget egentlig ville ha fokus på. Det kom aldri fram. Kan du si.....

Sitat:

Den norske forbruker er i stor grad opptatt av pris fordi han ikke har reelle alternativer i hyllene

Jeg skulle ønske du hadde rett. Forskning viser at du tar feil.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat