Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-12, 21:18   #20
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gjær uten mel?

Jeg tok utgangspunkt i Fristende Lavkarbo sine mandelboller, men tweak'et den litt.

Blandet sammen 0,75 dl mandelmel, 0,75 dl glutenmel, 2 ss Tagatesse, 2 ts bakepulver, 1 ts vaniljesukker (ordentlig vaniljesukker, pga gjæren), nesten en hel pose tørrgjær for søte deiger og kardemomme.

Så varmet jeg opp 2 dl creme fraiche, og en spiseskje smør, til ca 40 grader. Så hadde jeg det oppi melblandingen, og blandet godt. Til slutt hadde jeg oppi 4 egg, 1 dl kokosmel og 2 ts fiberhusk.

Lot det stå en stund under plast, så det hevet og ble luftig. Hadde så en drøy ss "deig" oppi muffinsformer av silikon (de flyter ut ellers), og lot dem stå på benken og heve en stund til.

Stekte dem på 200 grader i 15 min. Litt marsipan- / fyrstekakesmak på dem, men utrolig godt! Spesielt til fastelavn.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat