Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-12, 20:14   #1
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

En sjuskes bekjennelser ...

Jeg er ikke flink til å rydde, holde orden eller vaske i huset mitt. Jeg liker det ikke. Det er et tiltak å komme i gang. Jeg kan strekke meg til at det er deilig når huset ER ryddet og shinet, men jeg likere ikke det som må til for å komme dit.

MEN......jeg begynner å skjønne at jeg blir stresset av rotet og skitten som ligger her og flyter, og jeg innser at jeg vil gjøre noe med det. Slapp av! Jeg blir aldri ei slik som har støv på hjernen, hvor duken står i stil med flisene på kjøkken. Men jeg har hørt noen kloke ryddige sjeler fortelle at cluet er å rydde underveis. Legge ting tilbake med en gang man har brukt dem, eller hva de nå mener??

Så, jeg vender meg til dere for hjelp, atter en gang.

Hva vil det egentlig si å rydde underveis? Snakker vi om å brette og stappe juicekartongen umiddelbart etter at man har helt ut siste dråpe, sette den i rett resirkuleringsboks og eventuelt sette denne boksen klar for kjøring til gjenvinningstasjonen? Eller kan den tomme kartongen stå på benken en stund? (her står nemlig kartongene i opp til en uke...).

Jeg trenger gode konkrete eksempel på hva det vil si å rydde underveis. Leker, klær, oppvask, smykker, kremer, sko, papirer, papirer, klær igjen, bøker osv (les: alt som flyter hos meg).