Sv: En sjuskes bekjennelser....
Har egentlg ingen tips, men kan meddele at jeg nok har en form for angst når det kommer til rot.
Jeg takler ikke rot i mitt eget hjem. Hos andre legger jeg ikke merke til det, og er det VELDIG ille, bryr det meg ikke. Jeg synes heller folk er heldig som har avslappet forhold til rot.
Her legges ting på rett plass med det samme. For å klare det må det finnes et system som funker. Feks er papirdunken lett tilgjengelig, slik at det ikke brukes masse tid på det. Kjøkkenbenken er alltid ryddig.
Kjelene er omtrent vasket før middagen. Lar ikke vask hopes opp.
Leker ser jeg ikke på som rot, når ungene leker, men så fort de skal i seng, ryddes stuen for slikt. Samt at jeg rydder litt opp i mellom lekene som oftes skiftes.
Vasker med tøy går daglig og med to maskiner og god tørk på vaskerommet er det ikke noe problem.
Mannen liker at det er ryddig og legger ting på sin plass og jeg synes ungene er flinke også. Så sammen har vi så godt som alltid et ryddig hjem. Takket være god organisering og egne plasser til alt, tilpasset tingenebog eieren.
Det skal sies at jeg ikke klarer å slappe av før ting jeg må gjøre er gjort, så skulle ønske jeg hadde et mer avslappet forhold til rot. Folk mener jeg er ekstrem og det er nok mulig. Ikke rart man sliter med helsa og stress kanskje?!
Så når husvasken skal taes eller det kommer folk på uventet besøk her, er det ikke noe som MÅ ryddes.
Vet ikke om det var til så mye hjelp da, men svarte likevel jeg.
|