Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-12, 08:42   #19
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilke er dine favorittbøker på engelsk (eller på engelsk originalspråk)

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

I know this much is true av Wally Lamb
East of Eden av John Steinbeck

Wally Lamb har også skrevet She's come Undone og The hour I first believed som begge er veldig bra også.

Aha, da er det kanskje du som har tipset meg om Wally Lamb her inne tidligere også? Jeg leste I know this much is true for noen år siden, og hadde en fantastisk leseropplevelse! Det er nok en av mine favoritter også. East of Eden av Steinbeck er også en herlig bok!

Ellers er bøkene til Carl Frode Tiller, Helga Flatland mine favoritter på norsk. The time traveler´s wife av Nieffenegger er også fantastisk - den finnes jo også på norsk. Simon Strangers Mnem. Sofi Oksanens Stalins kyr og Utrenskning. Og Knausgårds bøker da.

Så har jeg likt flere av Murakami og Ian McEwan sine, de finnes jo både på norsk og engelsk.