Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-07, 09:18   #41
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.762
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor liker du foreldreportalen?

Jeg liker FP fordi det er lov å diskutere, det er lov å være uenig (uten at man nødvendigvis behøver å bli uvenner), det er lov å si hva man mener (også om driften av forumet), det er lov å støtte opp under sine argumenter med faktaopplysninger uten at det slås ned på som hersketeknikk og bedreviten, og jeg liker at mange faktisk gidder å gjøre dette, for det lærer jeg utrolig mye nytt av. Brukerene jevnt over greier å skrive en fullstendig setning med subjekt, verbal og det hele. Jeg liker at det er svært få diskusjoner av typen "er man en dårlig mor hvis man ikke kjøper reimatec?". Jeg liker at jeg i opphetede diskusjoner fyrer meg mest opp innholdet i argumentene, ikke over usaklighet, manglende argumentasjonsteknikk og dørslamring. De jeg er uenig med er saklige og dyktige til å argumentere, da er det en fryd å diskutere! Også liker jeg humoren.

Jeg liker at muligheten til å logge ut og poste innlegg anonymt ikke er tilstede, det fører til mindre usaklige personangrep og skittkasting. Selv om det forekommer er det likevel betydelig mindre av dette her enn på en del andre fora. Og selv der det forekommer blir ikke tråden låst/slettet og brukeren utestengt, men diskusjonen får fortsette og brukerene får en mulighet til å si hvordan de oppfatter saken, og den som "trår over streken" får derfor tydelige signaler om at dette ikke er populært, ikke bare fra forumledelsen, men også fra de andre brukerene. Samtidig som vedkommende får en mulighet til å forklare seg og eventuelt beklage. Mye mere realt en at man dysser ned og stenger ute.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-03-07 kl 09:26.
My er ikke aktiv   Svar med sitat