Tråd: Er det greit?
Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-12, 14:08   #68
Krinoline
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jan 2012
Krinoline er litt kul
Standard

Sv: Er det greit?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det jeg synes er snålt er at man faktisk går rundt å lurer på om naboen er reelt sykemeldt eller ikke.
Det er kjerringfakter i min bok.
Jeg har såpass tillit til legestanden som sykemelder at jeg tror at de gjør faglige vurderinger som er riktige når de sykemelder en pasient.

Jeg har selv blitt utsatt for slik mistenkeliggjøring av kjerringkollegaer og snusenaboer. Frisk som en fisk var jeg, men å utføre jobben min kunne kostet meg livet. Det var faktisk en så stor krise for meg å få denne beskjeden at jeg var mentalt lammet i ukesvis, og da få den påkjenningen det var å bli mistenkeliggjort av disse kjerringene gjorde belastningen mye større.

Okay, men nå tror jeg kanskje vi snakker om to forskjellige ting.
La oss si at en person er sykemeldt fra jobben sin som baker da. Han kan ikke bake brød og boller mellom kl 08 og 16 på arbeidsplassen sin, men kl 07 hver morgen og til langt utover ettermiddagen og kvelden står han på sitt eget kjøkken og produserer bakverk som han selger til egen fortjeneste.
Det blir noe annet å lure på for oss kjerringer enn hvis du som f.eks er sykepleier/lærer (?) blir sykemeldt og går deg en lang tur i raskt tempo hver dag. Det første er litt snedig og gir bensin på grublebålet for oss smålige kjerringer, det andre kunne det ikke falt meg inn og spekulert over.

Krinoline er ikke aktiv   Svar med sitat