Vis enkelt innlegg
Gammel 07-03-12, 20:57   #8
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lure vasketips for sjusker og miljøbevisste!

Jeg vasker 2-3 maskiner i uka. 5 i familien. Nå skal jeg inn og lese artikkelen for å se om vi gjør noe av det som står der.

Edit: Ser at vi gjør mye det samme. Vi har plass til halvreint tøy, tørker klærne ved oppheng (da har man ikke kapasitet til så mange maskiner i uka), bruker håndklærne om igjen flere ganger, kjører stort sett kun fulle maskiner og sorterer klær etter barn slik at de største legger inn sitt eget tøy.

De to eldste søler lite og skifter absolutt ikke alt hver dag. Minsten skifter alt - men det vil bare si body og strømpebukse for tiden. Ulltøyet han har som mellomlag skiftes absolutt ikke hver dag, det brukes bare under dress ute og blir ikke skittent. Vi voksne skifter undertøy og sokker hver dag, men resten kan gjerne brukes flere dager.

Vi kjører som regel en mørk 40 grader, en lys 40 grader og en 60 grader (håndklær, evt sengetøy og undertøy) i uka. Av og til bytter jeg ut 60 grader med 90 grader. Ulltøy hos oss brukes aldri inntil kroppen (kun atopikere), så det brukes bare som mellomlag og vaskes svært sjelden. Når jeg gjør det, blir det som regel i steden for den lyse 40-gradersvasken den uka.

Som sagt: Dårlig tørkekapasitet tvinger oss til å vaske lite. Og det passer oss bra.

Sist redigert av oslo78 : 07-03-12 kl 21:10.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat