Sv: Lure vasketips for sjusker og miljøbevisste!
Jeg tør ikke tenke på hvor mange klesvasker det blir i uka...og alltid er jeg på etterskudd... Hva jeg gjør for å redusere?? Aldri tenkt tanken, jeg bare stapper maskinen full og setter den på, ren rutine.... Hender jeg vasker ull for hånd, spesielt til minsten. For da kan jeg kjøre tørketrommel eller maskin samtidig.
Jeg prøver bruke klærne neste dag, mannen er forsåvidt også flink til det, men minsten griser oss til vel så mye som seg selv. Der er det uaktuelt å bruke klærne neste dag, innimellom kan vi bruke ullundertøyet, om han har spist lite den dagen.... Tolvåringen er et kapittel for seg selv. Mener bestemt at selv buksen må byttes ut hver dag. Åtteåringen er stikk motsatt og han må jeg fremdeles kle på og sjekke hver dag. Prøver å la han gå med samme buksa og ullundertøyet iallefall.
De klærne mannen og jeg bruker om igjen, er vel dassebuksa og slikt og de, kremt, ligger iallefall ikke i en kurv...
Håndklærne har ikke familien skjønt at kan brukes om igjen, så jeg vasker håndklevask flere ganger i uka.
Yttertøyet vasker jeg skammelig sjelden.
Drømmen er et vaskerom....
|