Sv: Hunder som går løs med eier
Jeg går for tiden stadig tur med hund og barnevogn. Hunden er i kort bånd, for jeg takler ikke løpebånd når jeg skal styre vogna også.
Jeg setter lite pris på å møte løse hunder på vår ferd.
Det er båndtvnag her året rundt, men det hindrer ikke en i nabolaget i å gå tur med løs hund, langt forran seg som eier ikke ser siden h*n leser på mobilen sin. Juhu, jeg hadde tispe i bånd, med løpetid. Han var i følge eier så gammel at han ikke brydde seg med slikt, og snill som dagen er lang. meget mulig, det jeg ser er en hund som er tyngre enn meg, stor og sterk, jeg har ikke sjangs i havet til å stille meg mellom om han skulle være interessert (det visste jo ikke jeg, og eier kom jo ikke frem før lenge etterpå) og, vel, tispa var ikke like uinteressert, så det ble litt styr med å holde vogna på rett kjør...
Jeg har vokst opp som redd hund, og fremmed hund uten bånd gir meg den dag i dag en klump i magen og svette hender.
Vår hund går aldri ut på trappa uten bånd engang. Men så er det 110% båndtvang (med sladrenaboer) i borettslaget da, det er ifølge styet ikke egentlig ok at hun går ut på verandaen uten å stå i bånd heller, da dette ikke er en godkjent hundegård.
Uansett, jeg verdsetter ikke løse hunder, og kalles de ikke inn, har jeg da null sjangs på å vite om det er fordi eier ikke har registrert meg, eller at eier har konkludert med at dette er verdens snilleste hund, så det går bra.