Sv: Hunder som går løs med eier
Jeg er i utgangspunktet ikke redd hunder. Når jeg ferdes ute ønsker jeg ikke å møte hunder som går løs uten eier. Det er alikevel to helt ulike tilnærminger til det: nabo 1 har en hund av god størrelse, går mye fritt og kan dukke opp i hagen vår. Naboen har full kontroll på den, den adlyder ved den minste lille instruksjon og vi sjeneres aldri av denne hunden. Nabo 2 har en hund som er noe større. Her derimot...... har eieren null kontroll på hunden, den kommer imot meg med kjempebyks, og hopper opp i ansiktet, flere ganger har den knurret til meg. Denne hunden er jeg lite interessert i å møte uten at den er i bånd, det er denne som oftest er uten bånd. Hunden nærmest ler av eieren sin, og det er hyl og skrik for å få hunden til å lystre, helt komisk med hunden først og eieren etter i vill mundur. En gang kom den faktisk inn i huset mitt . Nabo 2 har ingen forståelse for at jeg ønsker at hunden skal være i bånd på fellesområdene her. Det er ugreit synes jeg, med tanke på meg selv og barna.