Sv: Hunder som går løs med eier
Opprinnelig lagt inn av m^2, her.
Da synes jeg du skal forklare meg hvordan jeg hersketeknikket, gitt at det var meg du henvendte deg til. Og jeg spør fordi jeg overhodet ikke forstår hva du mener. Det var ikke meningen å hersketeknikke deg, jeg forsto ikke hva du skrev og spurte opp igjen. Er det noen som er "dum" i den settingen er det jo meg som ikke forsto.
Det var ikke deg jeg henvendte meg til.
Men ja. Jeg synes det er dritkjipt å bli satt i samme bås som hensynsløse hundeeiere med bedritne holdninger. Vi bruker hundene aktivt i forhold til barna med autismediagnose og det sier seg selv at man ikke kan tillate seg selv eller hundene alt mulig da. Hundene er ikke ferdig utlært, for all del. Og de har sine særheter og blir kanskje bortskjemt på noen områder. Vi trener stadig på nye ting. Enten det er vaner som skal innarbeides eller avlæres. Har man barn med disse behovene kreves det en del av selve hundeholdet også.
Når det er sagt; Hundenes egenskap som "sosial førerhund" har gitt barna en innfallsvinkel for kontakt med andre mennesker, så jeg er i grunnen også glad for at det noen ganger lar seg gjøre å ha en sosial samhandling med utgangspunkt i hunden. Å spørre fremmede om de vil hilse på hunden, eller spørre dem om noe som helst egentlig... det ligger ikke akkurat for disse barna. Så da er det andre som først signaliserer at de ønsker kontakt.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Sist redigert av kie : 08-03-12 kl 14:46.
|