Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-12, 23:29   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Liten oppdatering - vi har slækket litt på dietten de siste 4-5 mnd, og resultatene er kraftig, kraftig forstoppelse over lang tid og vanskelig å få under kontroll, veldig kraftig (sa legen, da tror jeg på det), mye magesmerter, og refluksplagene tilbake for fullt med dårlig nattesøvn og svettetokter og uro og alt det der.

Så nå må det innstramming til igjen
Og enda hadde vi ikke gått tilbake på "bare" melkefri og glutenfri engang, det er langt mindre slækking enn det det har vært snakk om. Soyafritt, melkefritt, glutenfritt og gjærfritt har det vært hele veien men har prøvd på litt alternative (naturlige) søtningsmidler, dempet fri-for-glukose-kravet (siden bortimot alt inneholder glukose har jeg inntrykk av) og fri for noen av tilsetningsstoffer-kravet, og innført noen stivelsesrike grønnsaker/bønner og sånt (men ikke potet, mais, ris). Han får nøtter, hvilket er "lov", men jeg tror vi må trappe dem ned også for å se om det kan være dem han reagerer på. Da ryker mandelmelet og nøttemelken også, som han er så glad i. Og epler, som er standard-frukt og som han gjerne spiser, de må legges bort en stund. Pærer funker gudskjelov, og banan, melon.

Jaja. Jeg får begynne å lese fra begynnelsen av tråden og få motivasjon til å begynne litt omattatt. Hepp hepp!

I morgen skal vi ha:

Frokost: Kokt egg, melon, kyllingbryst, hjemmepresset fruktjuice (mango, gulrot, vann og tilsatt banan med stavmikser)

Lunsj (skolelunsj): Brød (muffinsskiver) med fiskerogn og hjemmelagd pæremos med kanel til smørepålegg. Et passe stykke makrell. Selleri og paprika. Hjemmelagd bringebærgele med vaniljesaus laget på kokosmelk og vaniljestang.

Ettermiddagsmat (skolemat nr 2): erter, kjøtt& flesk (fra Trondhjems-et-eller-annet. Tror det skal funke fortsatt, må lese innholdsfortegnelsen. Det er forøvrig også fiks ferdig lavkarbomiddag i en fei)

middag/kveldskos: brokkolimyntesuppe med kokt kylling og ingefær til middag , og gulrotkake (med gulrot og kokosmel) til dessert.

Brød blir laget av egg, bløtlagte og knuste linsefrø, sesamfrø og solsikkefrø og natron (ikke bakepulver, men natron). Og en dæsj salt.
Og ikke den sedvanlige teskjeen johannesbrødkjernemel siden det er på IKKE-lista, men som jeg har brukt litt allikevel siden det binder ting så vidunderlig sammen. Brødsmule-brød er ikke så greit, nemlig.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat