Sv: Hunder som går løs med eier
Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.
Niks. Det er som SF sier, jeg ser overhodet ikke at jeg eier problemet. Ved å si at "jeg tar hensyn til de som er redde", føler jeg at hundeeiere stakkarliggjør meg. Jeg liker ikke hunder, og har ikke noe ønske om å forholde meg til dem. Bør ikke det også tas hensyn til?
Ah, sånn ja.
Når jeg er ute med hund, så tenker ikke jeg på om de jeg møter er redd for hunder eller ei. Jeg tar et generelt hensyn når jeg drar inn hunden, for jeg vet at ikke alle ønsker å ha kontakt med hunder, uavhengig av om de er redde eller ei.
Jeg tar han også inn for å unngå at han plutselig piler over veien/stien vi går på, slik at folk kan snuble i båndet hans.
Jeg er vokst opp med hund, og pappa var klokkeklar til oss barna om hvordan vi skulle opptre når vi gikk turer med hundene. De skulle gå i bånd, og ved kort bånd så skulle de gå ved foten. Vi hadde faste plasser hvor de fikk løpe fritt, og da skulle de ropes inn tvert det kom folk. (skjedde aldri, da vi bodde litt øde til, og disse områdene var åpne jorder som ingen andre benyttet)
Gikk vi i marka så fikk vi ikke ha de løse. Pappa slapp dem i marka, men han hadde en helt annen kontroll og dømmeevne enn vi som var små.
And how I got to where I am
|