Sv: "Harr'u tampongkort?"
Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.
Men klart, nå vasker jeg 70 år gamle fru Hansen nedentil med den største selvfølge, og jeg skifter bæsjebleie på 80 år gamle herr Jensen uten å heve et øyenbryn. Det betyr kanskje at mine intimsoner er litt utvasket? At 18-åringen i kassa spør om jeg har rabattkort på bind ville det ikke falt meg inni måneskinn å reagere på overhode. 
Eller kanskje det rett og slett betyr at vi er forskjellig?
Etter mange år som sykepleier er jeg også ganske god på å utføre jobben min på en respektfull måte (som å skifte bæsjebleier, vaske nedentil, kateterisere, plassere ring for å holde livmoren til kvinnelige pasienter på plass), uten at jeg dermed synes det er kult at nabogutten rødmende kommenterer bindbruken min. For ikke å snakke om kvinnelige Kiwi-ansatte (antakeligvis i overgangsalderen) som høylytt pådytter meg og datteren min "Blæiekort for kvinnar!" (må leses på bergensk med skarre-r), for "Dåkkar e jo to som har mæns'n og då e de gråååååådig greit og pengar å spare!" (Fremdeles på høylydt bergensk og med skarre-r.) Jeg trodde datteren min skulle krype ut av butikken.
|