Sv: Tupperware - hva trenger jeg?
Jeg har solgt TW noen år og har følgelig ganske mye. Noen få ting brukes mye, andre ting er bare skapfyll. Jeg bruker riskokeren hver gang vi spiser ris. Løkkutteren brukes hver gang jeg skal kutte løk, nøtter, urter eller annet småtteri skal hakkes/kuttes/blandes. Ungene bruker matbokser fra TW og de har også drikkeflasker derfra som er i bruk. Jeg er ikke spesielt godt fornøyd med drikkeflaskene, men de funker da iallefall.
Ellers er det en del ting jeg ikke liker. Mikrogourmet falt ikke i smak hos meg. Ikke fordi det er noe galt med den, men fordi den matlagingsmetoden ikke klaffet helt med meg.
Bakeunderlaget liker jeg heller ikke, det ligger ikke stille på benkeplaten min (selv om jeg væter det på undersiden slik man skal). Bakebollene er helt ok, men de er ikke bedre enn bollene jeg har fra Ikea. En bolle er en bolle. Kjevlet er helt ok, men jeg liker bedre trekjevlet mitt. Quick-Chef er også fin til enkelte ting, men det er sjelden jeg gidder å dra den fram.
Grønnsaksskrellerne brukes hyppig. Jeg har også en haug med 5-6 dl store plastskåler med lokk som brukes til alt fra oppbevaring av matrester til godteriskåler og müsliskåler til ungene. Jeg har alle knivene deres og bruker de daglig. Jeg har også 3-4 gryter/kjeler og en wok og de er også veldig gode.
Jeg pleier å si at folk må tenke gjennom hva de liker å drive med på kjøkkenet når de skal finne ut hva de ønsker seg. Det er liten vits å kjøpe en haug med bakeutstyr hvis man hater å bake. Jeg liker å lage mat (type middag o.l.) og har derfor anskaffet gode kjeler, gode kniver og ok oppbevaring. Det blir brukt.
|