Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-06, 10:35   #83
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Holdt det gående i 5-6 år, jeg. Gikk helt fint. En fantastisk erfaring som jeg aldri ville vært foruten. Er det en gang i livet man kan velge å kjøre seg skikkelig, se hvor mye man kan klare, jobbe med adrenalinkjør hele tiden og virkelig LEVE og ÅNDE for jobben, så må det da være når man er 25 år og full i piff? Det har gitt meg erfaringer som jeg har nytte av hver eneste dag, lært meg uendelig mye om meg selv, og, ja, vært verdt hver time.

Ellers så syns jeg slett ikke mitt forrige innlegg fikk den oppmerksomheten det fortjente.

I dagens arbeidsmarked så må arbeidsgivere ta de best kvalifiserte de kan få tak i. INGEN har den luksus å kunne velge og vrake mellom spreke, barnløse 40-åringer!

Polyanna, du har nok et yrke som er veldig attraktivt og det er nok ikke plenty av kvalifiserte folk å ta av, så i din bransje så er det nok mer sånn at de ikke kan ta seg den luksusen og sile ut folk allerede i søknadsfasen.

Men det er ikke sånn i alle bransjer, og det er faktisk en del bransjer hvor de kan unne seg denne luksusen.

Jeg jobber innen informasjon/media hvor jobbene er utrolig populære og de får hundrevis av veldig kvalifiserte søkere, ofte overkvalifiserte søkere. Det er få faste jobber og de er det en enorm rift etter. Eneste måten å komme inn på er å ta vikariater og engasjementer hvor man blir fulgt med haukeblikk og man vet ikke om man får fortsette når engasjementet er over. Mange opparbeider seg jo god kompetanse, men det er nærmest umulig å skulle tenke på å få seg barn i en sånn situasjon. Dette gjelder ikke kun innen media, men også i stor grad innen offentlig forvaltning.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat