Vis enkelt innlegg
Gammel 15-03-12, 20:28   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?

Jeg sitter og ser på Firestjerners middag. I dag er de hos Trude Mostue. Jeg skrudde på tv-en for sent til å se på selve matlagingen hennes, men jeg fikk med meg serveringen. Det var en voldsom nedrakking på maten, ja, fra Trude selv altså. Toppen Bech kommenterte også flere gsnger at hun gjorde dette. Klaget på sin egen mat, det var ikke måte på hvor mislykket og forferdelig den sikkert var.

Jeg har også noen venninner som holder på med egennedvurdering. De kan ikke servere noenting uten å si noe om hvor mislykket den er og at den sikkert ikke er god.

Jeg greier ikke å forstå denne mekanismen. Jeg blir faktisk litt irritert og det ødelegger litt av matopplevelsen, uansett kvalitet på den. Jeg mener ikke at det skal være firbudt å kommentere sin egen mat, men jeg mener den konsekvent gjennomførte nedvurderingen. Uansett. Jeg lurer på hva folk vil med dette. Dempe dårlig selvtillit? (Den blir jo bare verre?) Fiske etter komplimenter? Jeg tror egentlig ikke det heller.

Andre som har tenkt på dette fenomenet?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat