Tråd: Jentefesten
Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-12, 09:00   #7
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jentefesten

Denne likte jeg godt. Takk for tipset!

Sitat:

Men innforstått i den påstanden ligger en overbevisning om at kvinners hang til å bake rosa kaker, slanke seg og legge agurkskiver på øynene kommer innenfra. At dette ligger dypt forankret i vår femininitet.

Det er dette som gjør meg helt .

Jeg blir gjerne med på å bryte inn i jentefesten. Det kvinneidealet som vises gjennom ukebladene og media er så snevert, og jeg ser hva det gjør med niesene mine på 14-18 år. Jeg blir lei meg når jeg ser hvordan disse smarte, flotte jentene framstiller seg på Facebook. Bildene er fotballfruelookalikes, kommentarene går kun på utseende (søøøta <3<3, du er så peeeen), eller hva de har bakt og det er så lite rom for å være annerledes. Guttene har nok antakeligvis en like stram ramme å forholde seg til, men den er ikke så synlig for meg.