Vis enkelt innlegg
Gammel 17-03-12, 10:23   #1
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Dine beste overlock-tips

Jeg har altså fått meg en overlockmaskin, type Janome 644D. Lykken var selvsagt stor, da jeg lenge har ønsket meg en slik. Men så er jo saken den at jeg egentlig er en synovise, det er meget begrenset det jeg syr (kjoler) og jeg er lettere tilbakestående når det gjelder tekniske dubetitter og bruksanvisninger. Så nå har jeg altså i snart en måned sittet og skult på denne fantastiske (skumle) maskinen og dens brukanvisning. I dag tok jeg mot til meg gjorde et forsøk på å sy. Det gikk for så vidt greit. Jeg ser at maskinen og jeg kan bli gode venner etterhvert når vi får ryddet unna et par kommunikasjonsproblemer. Nå vet jeg jo at det er mange flinke sydamer og menn her inne og da lurer jeg på hva er deres beste overlock-tips?

Så et par ekstraspørsmål;
Hva er poenget med disse knivene? Kan jeg like gjerne koble dem av? Jeg så det var en mulighet i følge brukanvisningen.
Jeg så også det var mulighet for å sy med 3 eller bare 2 tråder (maskinen er ferdig tredd med 4) hva er hensikten med færre tråder og fordelen med flere?
Er det noe jeg virkelig burde lure på og spørre om?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat