Sv: London med barn
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
- Museum of Natural History (for å se T. Rex-figuren han leste om i en av bøkene sine
- British Museum (i alle fall den egyptiske delen, som jeg husker veldig godt fra da jeg var 14, og den greske, for å se The Elgin Marbles, som vi snakket om da vi besøkte Akropolis i fjor)
Hiawata så denne da han var fire, og tror bittelitt fremdeles at den var ekte. Dinosaurskjellettsamlingen er imponerende. Selve museet er også flott, og i andre etasje har de et lite jordskjelvrom som er verdt en tur innom.
Den egyptiske delen er veldig fin, de har til og med fiskesarkofager der! I kjelleren har de en liten souvernirbutikk for barn, med mye fint læremateriell.
Om man reiser med små klesinteresserte jenter (eller gutter for den saks skyld) har Victoria & Albert en moteutstilling med masse "kjente" klær.
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Spiseplaner:
- Hawksmoor (mest for de voksne, men mør biff og gode pommes frites spiser da gutten også)
Hiawata elsket deres mac n' cheese, også har de veldig fargerike alkoholfrie drinker som unger kanskje syns er stas.
Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.
Wagamama - Japansk fast food. Den finnes mange, mange steder, men ikke i Norge. Ungene liker godt maten der, og som lunsj synes jeg også den er et godt valg.
Jeg liker også Wagamama. Spesielt de grønne soyabønnene med salt på.
Blomstermarkedet i Columbia Road er fantastisk. Farger, lukter, yrende folkeliv, små søte butikker, rare små klezmerband, gode bakerier - en veldig kul opplevelse! På toppen er man rett i nærheten av Hackney City Farm, om man er av hippietypen.
Sist redigert av Tallulah : 27-03-12 kl 12:23.
|