Vis enkelt innlegg
Gammel 28-03-12, 23:31   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Anbefal meg en vaskemaskin

Vaskemaskinen min takket for seg på torsdag. Den er 6 år gammel, og sikringen går uansett hvilken program jeg prøver meg på. Så jeg vasker foreløpig hos mine foreldre noen hundre meter unna.

Så ble tanken luftet at kjæresten (som nok flytter inn i løpet av året) kunne ta sin maskin til meg. Han er her så pass ofte at det hadde ikke blitt store problemer for han eller meg (han bor alene, har ikke barn). Var jo dumt om jeg kjøpte ny nå...

Vel, på mandag takket maskinen hans for seg! Noe har trolig røket og det luktet svidd. Den er 10 år gammel. Så nå er det ikke så dumt å kjøpe en ny, faktisk ganske viktig.

Jeg har hatt en UPO maskin, kombinert vask og tørk. Jeg har brukt tørk så pass lite både fordi jeg føler jeg ikke har trengt og fordi den var treg til å tørke. Jeg hadde da hatt barn i 7 år da uten å savne tørketrommel, så den nye trengs ikke være kombi. Dessuten er det mulig jeg kan ominnrede vaskerommet senere så det blir plass til egen tørketrommel. Kjæresten har hatt vanlig vaskemaskin, også UPO

Jeg (vi) har noen ønsker:

minst 7 kg kapasitet (det er det jeg har hatt nå)

"Dagligvask"-type program til 40 og 60 grader som tar max 1,5 time

Hurtigvask (max 30-40 minutter)

Pris: helst under 5000 kr (kan gå litt over, men helst ikke)

Sentrifugehastighet er ikke så nøye. Har hatt 1200 og det har aldri vært noe problem.

Noen som har kjøpt nylig eller har noen å anbefale? Har Elkjøp, Expert og Euronics i nærheten og Lefdal litt lenger unna.