Sv: Billige familieferier?
Jeg synes det høres ut som en rimelig sommerferie, Smilefjes. Uten at jeg aner hva slikt pleier å koste. Vi er litt håpløse på å budsjettere slikt, og ikke minst på å regnskapsføre. Vi har mer en tendens til å gjøre et overslag på forhånd, bruke mye mer enn vi tenkte, og så betale på kredittkortregningene resten av året. Det funker det også.
Nå skal vi til Italia til sommeren, og det skal bestilles og betales i mange omganger, så hva totalen blir, det aner jeg ikke. Jeg satt akkurat her og fant flybilletter til oss tur/retur Milano for omtrent 6700, og så har jeg bestilt et feriehus i en uke, men det er ganske stort, for vi skal dele det med to andre familier, og dessuten spanderer visst moren min akkurat den delen, så sånn sett slipper vi billig unna. (Men huset koster drøyt 21000 for en uke, så noe over 7000 for hver av de tre familiene som skal bo der. Pluss litt for vasking og slikt.) Og så må vi ha leiebil for den uken. Så skal vi omtrent en uke gjøre andre ting, og der er ingenting hverken bestilt eller betalt, men vi må jo ha hotellrom og litt togbilletter og sånt. Og så kommer jo mat som kjøpes og slikt i tillegg, men det er kanskje ikke vanlig å ta med i feriebudsjettet, siden man jo ville spist mat hjemme også?