Sv: Billige familieferier?
Vi har vært på typiske sydenferier og det koster sitt, men det er verdt det, synes jeg. I år skal vi leie et hus med noen venner og ha leiebil og fly rutefly - det gleder vi oss masse til, men prismessig blir det omtrent likt. Med flere enn 2 barn har jeg skjønt at sydenturene som er standardpakke fort blir ekstremdyre og da kan det nok lønne seg med annen organisering, men for dem som er færre tror jeg man fort kommer opp i akkurat samme sum. Så da blir det mer hva man liker mest.
Vi bruker en del penger på ferie hvert år, og jeg synes det er verdt det. Jeg er ikke spesielt opptatt av å oppleve verden, jeg har vært på tur i verden mange ganger før jeg fikk barn. Vi er mest opptatt av fin tid sammen som familie, og det kan man få både på ferie på hytta og i utlandet, det beste for oss er en kombinasjon. Jeg synes det er fint at ungene ser litt annet enn Norge, og det er sunt for oss å komme oss vekk fra alt som bør gjøres her hjemme.
Jeg synes forøvrig mange av dem som ikke liker standard sydenturer uttaler seg unødvendig nedverdigende om dem som synes det er en fin familieløsning. Alle får like det de vil, men det kan ikke være nødvendig å få det til og høres ut som om man er kulturelt molbo fordi man liker et lettvint konsept. Det har ikke vært noen uttalelser av den ekstremtypen i denne tråden, men det kommer jevnlig når slikt diskuteres her inne.
|