Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-12, 16:34   #54
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.841
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bæresele eller bæremeis?

Ja takk, begge deler! Hvert til sitt bruk, syens jeg.

Jeg synes bærekomforten er overlegen i sele (jeg har bært en god del på både mage og rygg med mei tai), men på lengre turer som er mer anstrengende foretrekker jeg meis. Grunnen er at jeg er av typen som rett og slett blir veldig svett når jeg går i ulendt terreng/bratt oppover, og da blir det lett alt for tett og klamt med sele.

Nå er jeg forsåvidt vant til å bære veldig tunge tursekker også, så 15-20 kg på ryggen med litt feil tyngdepunkt er i grunnen greit. Men jeg er likevel ikke i tvil om at om man må prioritere komfort, er sele best. (Nå skal det sies at jeg ikke har prøvd Ergo, Beco, Angelpack eller Butterfly mer enn inne på butikken de solgte dem, så jeg kan ikke uttale meg spesifikt om dem.)

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat