Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-12, 20:59   #2
husmora
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Horten
husmora er litt kul
Standard

Sv: barn som "stjeler"

Opprinnelig lagt inn av husmora, her.

Vet ikke lenger hvor jeg kan spørre, si noe eller lure på ting, så jeg prøver her.

Når man oppdager gang på gang at barnet tar ting hjemmefra, hva gjør man?
Dette har foregått nå de siste 12-13 årene og ingenting fungerer.
Altså, filmer, bøker, cd'er osv blir bare borte.
Enten spøker det her, eller så har jeg fortsatt rett i det jeg sier.
Småsøsknenes bibliotekbøker blir borte, filmer forsvinner osv.
Regner med det blir tatt med til venner og "glemt" å ta det med hjem, men er det greit? Sånn i lengden mener jeg.
Håpløs til å ordlegge meg, men prøver så godt jeg kan iallfall...
Straff fungerer ikke. Hverken husarrest, filmnekt, kjeft, tilsnakk, leksjon om hvordan dette påvirker resten av huset, forslag til konsekvens fra barnet selv osv. Slå er selvfølgelig ikke noe alternativ!
Men bortsett fra fysisk avstraffelse har vi prøvd det meste og nå vet jeg ikke helt lenger hva jeg skal gjøre.
Burde tilføye at barnet skal til utredning for aspergers og ikke er "som alle andre" på den alderen... Men nå er jeg bare sliten og lei, for selv når 15-åringen ikke er hjemme ble kveldens kosekveld ødelagt siden vi ikke finner noen av de filmene vi hadde planer om å se. Alt er borte...

Innimellom finner vi enkelte av tingene på rommet til femtenåringen, men mye er borte. Nå er det avtalt at vi skal gå igjennom rommet hos faren, for å se hva som kan være der. Besteforeldrene får faren sjekke hos selv...
Mine klær, smykker og diverse ting og tang havner også i skuffer og kasser inne på det rommet. Alltid vært sånn.
Som fireåring ble smykket til oldemora stjålet, til tross for at oldemora hadde sagt at dette smykket får du ikke røre. Jada, det var en fireåring, men allikevel er det jo en del av historien. Dukker også opp ting fra faren og fra stefaren inne på det rommet.

husmora er ikke aktiv   Svar med sitat