Vis enkelt innlegg
Gammel 09-04-12, 15:15   #2
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å lage espresso skikkelig

Før vi kjøpte Nespressoèn så hadde vi sånn Bialetti espressokanne + Bialetti melkesteamer.

Jeg kjøpte kaffe i butikken, espressokaffe. Innimellom kjøpte jeg løsvekt på kaffeshopper. Spørs hvor mye du vil gi for kaffen, det.
Vi har kun brukt lettmelk. Blir supert skum av det.

Jeg var ingen racer på dette men det ble fullt drikkelig kaffe.
Fyllte vann til den lufteskruen, kaffepulver til hele beholderen ble dekket, og fulgte med på kokingen. Når det hadde rent oppi beholderen i ca 10sek så tok jeg den av platen ellers begynte den ferdige kaffen å koke og det ble ikke noe godt.
Melken fikk flott skum av denne melkeskummeren iallefall. Varmet opp melken til rett før kokepunkt og pumpet 10-20 ganger.
Vasket aldri noen av delene i oppvaskmaskinen. Skylte alt med en gang så det ikke satte seg fast noe belegg.
Vi v ar veldig fornød med dette helt til jeg ble påvirket av disse kaffemaskintrådene herinne.. så nå står det i skapet og tar opp plass.