Sv: Vi pusser opp småbruk!
Jeg er enig i at yttergang er viktig. Spesielt hvis det er den eneste inngangen, det er ikke noe vaskerom med inngang?
Med to barn og to voksne må bare gangen fungere. Varmekabler er deilig. Hvor mye egen innsats/hjelp fra familien kan dere få? Nytt flisgulv med varmekabler er dyrere enn varmefolie med laminat over, hvis en må ha firma til å gjøre alt. Laminat må være av typen som er beregnet for hard bruk med impregnere skjøter, slik at vann ikke kan trenge inn.
Det var synd med kjøkkeninnredningen, at den er så mørk og dyster. En kan nesten ikke skifte den heller, når en har så mye annet å bruke penger på. Ute på landet bruker det å være en del som har utstyr for sprøytemaling stående i garasjen, en kan spørre rundt og høre om frontene kan få en lakkering med lys eller hvit høyglans. Det trenger ikke å koste så mye når det ikke er et firma.
Jeg ville ikke kostet mye på tapet og gulvbelegg på det rommet som skal bli fremtidig bad. Se etter noe vinylrester i byggevarebutikkene, som er stort nok til gulvet og bare mal
sponplatene.
Gammel tapet som sprekker er veldig vanskelig å få pen. Rehabiliteringsgips er bra, den er bare 6-7 mm tykk og billig. Jeg har strevd så mye med gammel tapet. Problemet er at platene under tapeten er så dårlig hvis det 50-60 år gamle plater. Du river av ytterste laget av platene hvis du er uheldig og det er brukt "etterkrigsplater" og å sparkle det er et mareritt.
|