Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-12, 11:19   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Installering av ny vedovn for dummies - hjelp

Et "par" ting på to-do-listen først, men for at ny vedovn i det hele tatt skal være overkommelig lurer jeg på følgende:

1) Hvordan blir man kvitt det gamle koksovnspetakkelet (!) som står der nå?
2) Når den forrige eieren har lagt helt ny parkett før salget, og skjært til så pent _rundt_ nevnte koksovnspetakkel . HVa må jeg gjøre nedi der da for at det skal bli pent? Blir det pent å bare legge nytt gulv rett nedi, eller må _hele_ gulvet tas på nytt?
(det er her jeg begynner å nynne på den Prøysen-sangen om gutten som skulle lage bord til mamman sin. I omvendt rekkefølge)
3) Når jeg går i butikken og peker på den jeg skal ha, så kan jeg betale meg fri fra hele hjemtransport/bæring/innstallering-pakka, sant?
4) Sånn plate til å ha under - jeg vil gjerne ha glass... Dette fikser de som innstallerer, sant?
5) Og når jeg har funnet en installasjonsdude, så fikser han alt dette med å hugge til ny åpning til pipa om nødvendig, mure igjen og sånt? Jeg behøver bare å male opp etterpå?
6) Skal muren bak ovnen _egentlig_ males med noe spesialmaling?

Såh, råd takk

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat