Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-12, 13:15   #9
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere sykepleiere!

Opprinnelig lagt inn av Krinoline, her.

Vi jobber jo døgnkontinuerlig skift da, altså tredelt turnus.. Dette her var en ekstravakt hvor det oppsto akutt sykdom og ditto bemanning måtte fikses på kort varsel. Jeg ble oppringt og tenkte at det var greit siden dette sikkert ble en lukurativ vakt. Men neeeida, jeg hadde sagt nei dersom jeg hadde visst dette. Jeg føler meg bare så snytt, jeg er så lei av å stå på og jobbe til alle tider med et tungt krevende yrke både psykisk og fysisk og å ha igjen så sinnsykt lite! I-n-g-e-n må tro at vi er heldige fordi vi har muligheten til å jobbe ubekvemme tider, du sitter jaggu ikke igjen med mye til overs! Jeg og vil ha fri og ferie når alle andre har det...
På nyttårsaften kveld, da jeg også var på jobb, røy det på med telefoner fra flere som var syke på en annen avdeling like ved der jeg jobber. De prøvde jo alt de kunne med å få tak i folk til å erstatte disse, men merkverdig nok var ikke det så lett. Sjefene ble kontaktet, og det ble gitt myndighet til å beordre folk på jobb, men siden ingen da tok telefonen ble ikke det noe av. Det betyr altså at hvis du har jobbet mandag til fredag i romjulsuka, skal være vertinne på nyttårsaften med mange folk på middag og sosialt samvær og er så dum at du tar telefonen mens du står midt oppi waldorfsalaten, så må du faktisk tusle på jobb og bare avlyse hele greia, for noen skarve hundringser. Du får ikke overtid selv om det er din sjette vakt den uka. Du får ingen kompensasjon fordi du beordres på jobb. Nyttårsfesten er spolert.
Noe alvorlig må gjøres til fordel for oss som jobber i dette gamet.

Dette høres ikke lovlig ut spør du meg.