Vis enkelt innlegg
Gammel 11-04-12, 14:14   #21
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere sykepleiere!

Opprinnelig lagt inn av Krinoline, her.

Altså, jeg tror ikke de gjør noe de ikke har lov til, alt dette her er nok sentrale bestemmelser. Det er systemet som få seg en smekk på pungen. Det begynner å koste adskillig mer enn det smaker for mitt vedkommende, å jobbe alt av høytider og dager da liksom alle andre har fri.

Forøvrig kan jeg nevne at en venninne som er sykepleier på et annet sykehjem enn meg, ofte slutter klokka 21 på senvaktene sine. Da har hun gått alene som sykepleier på hele vakta. Fra 21 til 2230 er det meningen at hun har bakvakt frem til nattvakta kommer. Dvs at selv om hun drar hjem kl 21, må hun være tilgjengelig på telefon og hun må evt dra tilbake på jobb på kort varsel dersom behov. Hun kan ikke sprette ei flaske rødvin, gå seg en tur uten mobil, legge seg tidlig, osv. Gjett tre ganger om hun får noen økonomisk kompensasjon for dette da? (Ingen premie)

Ved bakvakt skal man også ha kompensasjon.

Og ja, man burde få mer for ubekvemarbeidstid. Enig i det, og mulig jeg høres ut som ei sur kjerring nå, men jeg kjenner jeg blir ørlite provosert av at folk klager så inni hampen. Man vet hva man utdanner seg til og man vet man som oftest må gå turnus. Alternativet er å gå over til dagjobbing eller finne på noe annet.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat