Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsats
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Det kan godt hende. For mitt vedkommende så sier ikke mine prinsipielle holdninger noe om hvor villig jeg er til å yte en innsats selv. De sier bare noe om hva jeg mener at graden av frivillighet skal være.
Det er vel noen i det der. Jeg blir ofte litt trassen når andre sier jeg må så og slik i fritiden min, men jeg gjør det jo likevel. Vi har tatt verv i klassene til barna de fire første årene, dog ikke FAU, men der har jeg bestemt meg for at til neste år får noen andre stille. (Så får vi se om det holder..)
Jeg har ikke noe forskning som underbygger det, men har inntrykk av at endel som aldri stiller opp ofte ikke har noe dypere agenda bak det. Noen har selvsagt svært gode grunner, som man vet om, atter andre ser bare ikke ut til å bry seg nevneverdig. Men man vet jo selvsagt aldri 100 % grunnen da! Jeg blir likevel litt lei innimellom, når det er de samme som kommer hver eneste gang, og er man slikt laget blir man alltid først spurt om å stille også. Og slik går det.
Jeg synes uansett det er en fin ting på FP, alle er så utrolig engasjerte i barna og det som skjer rundt de, men at vi likevel kan ha prinipielle diskusjoner om systematikken i både skole og fritidsaktiviteter er rett bare fordi "det alltid har vært slik".
|