Vis enkelt innlegg
Gammel 13-04-12, 06:42   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Filmer sett i 2012, den korte tråden

Januar:
Fish Tank: Jeg liker engelske "forstads-filmer". Jeg likte denne filmen. Den er brutal og litt vond. Samtidig skulle jeg så gjerne ønske at filmen var kortere. Jeg synes det brukes for lang tid på å fortelle historien.
Hoppet: Svensk familiefilm. Grei, men ikke noe mer enn det.
Pianisten: Gjensyn. Synes fortsatt det er en veldig god film.
Klovn: Jeg eier nok ikke humor. Synes den var nesten utelukkende teit.
Inception: Egentlig ikke min type film, men jeg hadde bestemt meg for å se den. Synes den var bra innenfor sin sjanger.
I am legend: Nok en film jeg bare ser for å ha sett. Veldig amerikansk og ikke min type film, men grei nok underholdning.
Den fantastiske Mikkel Rev: Jeg har gått og trodd dette først og fremst var en barnefilm. Så feil kan man ta. Jeg lo tidvis godt.
Kongens tale: Fikk endelig sett den. Absolutt en god film, men er nok ikke enig i at det var fjorårets beste ...
The tree of life: Vakker og litt merkelig. Og sikkert veldig mye symbolikk som jeg ikke forsto meg på.

Februar:
Paris je t`aime: Jeg likte denne godt. Skal jeg være pirkete, hadde jeg sett at de droppet et par av filmene og hatt en enda tydeligere "lenke" mellom dem. Coen-kortfilmen var best. Definitivt!
Avatar: Hadde ikke sett den før. Jeg sliter generelt litt med å motivere meg til å se filmer i denne sjangeren, men den var jo ganske bra.
Et øyeblikk frihet: Ikke fantastisk, men ganske god.
Sønner av Norge: Jeg likte den godt. Ikke minst for det fantastiske stilstudiet!
Melancholia: God film, men jeg bør ikke se gjennomdystre filmer når jeg ikke er i superhumør selv, kjenner jeg. Musikken var jo et kapittel for seg selv. Gjennomført!

Mars:
Drive: Jeg kunne risikert å latt være å se denne filmen fordi jeg trodde den først og fremst handlet om biljakt. Den var heldigvis mye mer enn det, og jeg likte den godt.
127 hours: Hadde hørt at dette er en film man enten liker eller misliker. Jeg likte den godt.
Fjellet: Fantastisk dialog, men synes kanskje det hadde klart seg om det var en kortfilm.
The social network: Jeg synes i grunnen den var temmelig kjedelig.
Shutter Island: Jeg kjente ikke til historien fra før og ble veldig overrasket over den plutselige vendingen i filmen. Spennende og bra, men hva var det egentlig med kulissene?
Source Code: Tja, helt grei. Nok en av disse filmene som ikke egentlig er "min" type film, men som jeg ser mest for å ha sett, liksom.
Up in the air: Nok en av disse "grei underholdning"-filmene. Enten er jeg utrolig kritisk for tida, eller så finner jeg rett og slett ingen skikkelig gode filmer.
Alle årets dager: Kostymedrama er heller ikke helt min greie, altså. Filmen var grei.
Barnepiken: Jeg ble positivt overrasket.
You will meet a tall, dark stranger: Det er et pluss at handlingen er lagt til London. Jeg likte denne også.
Oslo 31. august: Den svarte absolutt til forventningene. Flott film!
Trolljegeren: Tvangsrepriseseing. Jeg likte den ikke noe særlig denne gangen heller, men den er jo litt mosom innimellom.
Midnight in Paris: Flotte storbybilder og ellers en helt grei film.

April:
Trainspotting: Tror det må være femte gangen jeg ser denne. 16-åringen kjøpte seg boka, men visste ikke at det var en film også.
Frihetens regn: Joda, jeg fant ut ganske raskt at jeg hadde sett den minst én gang før, men det er fortsatt en god fil, da.
Pittbullterje: Nok en film jeg hadde sett før, men å se den sammen med nytt barn er jo nesten som å se den på nytt.
Scarface: Jeg hadde ikke sett den før. Skjønner at den hører med i sett-samlinga.

Mai:
Kvinner uten menn: Jeg likte den godt, selv om jeg ikke forsto alt. Den var på sett og vis vakker, synes jeg.
Babycall: Norske thrillere er ikke egentlig min greie. Denne var grei nok.
Norwegian Wood: Hvis man ser filmen i seg selv, likte jeg den. Jeg hadde (uheldigvis, kanskje?) akkurat lest boka, og den er jo så mye mer enn akkurat kjærlighetshistorien, synes jeg.'
Shine: Fint gjensyn!

Juni:
The road: Bra musikk! Filmen for øvrig var litt vel dyster for en fredagskveld, synes jeg.
Friends with benefits: Jeg blir umiddelbart skeptisk til filmer med Justin Timberlake på plakaten, men må tilstå at dette var en befriende avslappende lettvekterfilm.
Frida -med hjertet i hånden: Jeg hadde faktisk ikke sett denne før. Ok film, og morsomt stilstudie!
Le havre: Litt snodig film med spesielle karakterer. Jeg likte den.
Across the universe: Har sett den før. Jeg liker den.
Mitt liv som hund: Jada, jeg har sett den maaange ganger før.
Fuck up: Den hadde sine lyspunkt innimellom, men alt i alt temmelig middemådig, synes jeg.
Simon og eiketrærne: Jeg synes boka var sånn midt på treet. Filmen var i alle fall ikke bedre.
Arme riddere: Overraskende nok synes jeg den var ganske festlig.
Varg Veum - I mørket er alle ulver grå. Mye dårlig skuespill ogtemmelig forutsigbar, men ellers vet man jo omtrent hva man får.

Juli:
Varg Veum - De døde har det godt. Greit tidsfordriv. Man vet hva man får osv.
4 måneder, 3 uker, 2 dager: Dyster "dialogfilm" med merkelig filming. Jeg liker i grunnen slike.
Under huden: Helt grei film.
J. Edgar: Jeg likte den ganske godt, men har sett bedre Eastwood-filmer.
Play: God og merkelig film, men jeg synes godt den kunne ha vært noe kortere.
Knerten i knipe: Joda, jeg synes den funket.
Sommerland: Ikke ofte jeg ser islandsk film. Denne var ikke min type film.
En liten film om kjærlighet: Kieslowski er sjelden miss hos meg. Denne var intet unntak.
Skjebnens luner: Se over.
Du skal ikke slå i hjel . Ja, se over.
Blind kjærlighet: God denne også. Nesten litt trist at jeg ikke har flere Kieslowski-filmer for hånden akkurat nå.
The visitor: Helt grei film.

August:
The girl with the dragon tatto: Jeg likte den ganske godt, men synes det er ganske festlig at man måtte ha en engelskspråklig versjon når det likevel er så viktig at alt skal virke svensk (at man skal uttale svenske navn riktig og slikt for eksemåel). Jeg har ikke lest bøkene og har ingen formening om hvilken versjon som ligger nærmest boka.
La vie en rose: Jeg likte den godt.
Heat: Ok, men noen unødvedig lange og kjedelige scener og rart musikkvalg.
Kompani Orheim: Dette var en god adapsjon, synes jeg. Til tross for at det er lagt til flere hendelser i filmen enn det som var med i boka, følte jeg at stemningen var den samme. Flott film.
Kon-Tiki: Jada, både musikk og filming tilsier at dette er en påkostet storfilm. Jeg likte den og fikk i grunnen akkurat det jeg forventet.
Den gale fremmede: Litt annerledesfilm. Jeg likte den ganske godt.

September:
The Grey: Jeg trodde jeg skulle like denne filmen, men synes den var ganske ensformig og kjedelig. Mann mot ulv-scenen gikk igjen litt for mange ganger.
Få meg på for faen: Bra film! Jeg synes jeg kjente igjen litt av stemningen i en av mine gamle, norske favoritter; "Søndagsengler" i den.
To dager i Paris: Jeg så den mest en forberedelse til paristur. Egentlig en ganske slitsom film, men ltt festlig innimellom.
Music and lyrics: Ja, man vet jo sånn omtrent hva man får når man ser en Hugh Grant-film ... Denne var ikke den beste filmen han har gjort, synes jeg.
Den andre siden: Jeg liker sånne filmer der ulike historier flettes sammen. Denne var ikke noe unntak.
The descendants: Tja, jeg kom meg i gjennom, men må innrømme at jeg kjedet meg litt undervis.
Shame: Denne likte jeg. Den hadde noe å fortelle, og kult med utradisjonelt lange scener.
My week with Marilyn: Helt grei, men ikke noe mer.
Mennesker i solen: For en SLITSOM film!
The reader: Har ikke lest boka og trodde først det skulle være en sånn klassisk "eldre" dame forfører tenåringsgutt-film, men den ble jo interessant etterhvert. Jeg likte den.
Små hvite løgner: Underholdende, men litt i lengste laget ...
Jernkvinnen: Denne likte jeg godt.
The Artist: Jeg synes i grunnen den var ganske fornøyelig.
The Messenger: Dette var ikke min type film. Det er så typisk filmatiserte bøker at de har flere sånn glanspolerte scener med pene mennesker i fin natur ...
Before sunset: Så den for tredje (eller var det fjerde?) gang i forbindelse med parisbesøk. Jeg synes fremdeles den er fantastisk bra. Dialogen og interaksjonen mellom de to hovedrolleinhaverne er fantastisk!

Oktober:
Matrix: Nei, jeg hadde ikke sett den før. Jeg skjønner jo at den er et "must" på enhver passe filminteresserts liste, men jeg led meg i gjennom. Ikke min type film, og alt for lang!

November:
Ungen: Denne gangen i musikalversjon fra 1974. Jeg har sett den flere ganger før. Denne gangen så jeg den sammen med 9-åringen.

Desember:
Ekstremt høyt og utrolig nært: Har ikke lest boka. Likte filmen ganske godt.
Lornas stillhet: Typisk Art House-film. Jeg likte den.
Anonyme romantikere: Søt lettvekterfilm.
Polarekspressen: Jada, i år også.
Oslo 31. august: Måtte se den sammen med en som ikke hadde sett den før. Gjorde meg ingen verdens ting å se den igjen. Knallbra film!
Flåklypa Grand Prix: Hyggelig gjensyn.
Veien til Buenos Aires: En typisk LilleT-film, i grunnen. Jeg liker jo filmer der det ikke skjer stort ...
Matilda: Jeg likte ikke denne noe særlig.

Sist redigert av LilleT : 01-01-13 kl 23:45.
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat