Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-12, 15:11   #155
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skolearrangementer og foreldreinnsats

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Skal man pådytte ikke-religiøse personer å stille på dugnad i en kirke eller på et bedehus?
Noen steder får idrettslag inntekt for å gå med menighetsblad. Hvis noen synes dette er veldig problematisk av overbevisningsgrunner. Skal de da ikke få reservere seg?

Generelt sett kan man ikke tvinge noen til å delta på dugnader. Når det er sagt, så ser jeg det som en fordømt moralsk plikt å stille opp på ting man selv har i det minste en viss nytte/glede av. Det vil si at jeg - som vanligvis ikke bruker kirke eller bedehus - selvsagt ikke har noen plikt til å stille opp på dugnad der. Hvis en av ungene var medlem i et idrettslag og det bød meg imot å dele ut meninghetsblad (noe det ikke gjør), så var det min fordømte moralske plikt å sørge for at jeg kunne bidra på en annen måte.

Og dette helt uavhengig av om mine beveggrunner var religiøse eller ei.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat