Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-12, 18:42   #17
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Det som redder oss, er at barna er blitt eldre
De to eldste har som oppgave å støvsuge huset hver torsdag når de kommer hjem fra skolen. De er kjempeflinke og gjør dette uten å mukke hver eneste uke, det hjelper veldig!! Torsdag ettermiddag/kveld tar Synnemormannen og jeg en liten sjau sammen på kanskje et par timer der vi vasker badene, kjøkkengulv, gang og tørker støv (støvtørking blir ikke gjort hver uke).

For at dette skal funke, er det alfa og omega at det er ryddig i utgangspunktet. Vi prøver derfor å holde huset tryddig stort sett hele tiden, tar en runde daglig slik at det ikke hoper seg opp. Klesvask kjøres det 2-3 maskiner av daglig pga treningsglad familie, der settes første maskin på på vei til kjøkkenet og middagslaging når jeg kommer hjem fra jobb.

Det som er bøygen for oss føler jeg, er å få tid til "ekstra" rengjøringsprosjekter - dvs. vasking av vinduer, gulvlister/dørlister, kliss på dører/vegger og inni skap. Med to fulltidsarbeidende foreldre og tre overaktive barn er det lite rom for storrengjøring uten at det går utover helgekos og diverse aktiviteter vi må delta på. Det hadde vært deilig med en vaskehjelp, men vi liker ikke tanken på fremmede i huset når vi er på jobb.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat