Vis enkelt innlegg
Gammel 15-04-12, 20:59   #59
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan får dere tid til å gjøre rent?

Tja, jeg tar skippertak ser det ut til, og for tiden synes jeg det er skittent og har halvveis snakket med noen om en vårvask, men er i tvil om jeg vil ha fremmede i hus.......

Jeg rydder daglig, tar ikke allverdens tid da jeg har gitt vekk/lar være å kjøpe så mye jeg ikke trenger. Klær som barna vokser fra legges rett i pose i skap og gis vekk når jeg treffer mottaker. Men noe av problemet er litt lite lagringsplass, så ting har en tendens til å havne oppi loftsstua.... på vent av å bli stuet bort et sted.

I dag har jeg vasket to doer i alle fall og tørket litt støv på et bad og halvvasket dusjen. Den sliter jeg virkelig med, får ikke krokene rene, så der trenger jeg tips. Vil en god vaskehjelp få den skikkelig ren? Det hender jeg vasker bad mens barna bader, greit å benytte den tiden. Støvsuger omtrent daglig, oppvaskmaskinen går hver ettermiddag/kveld og tømmes før jeg legger meg. Vasker klær daglig, stiller inn maskinen sånn at den slår seg på når jeg kommer hjem fra jobb. Klær er i grunnen det minste problemet her hvis man ser bort fra stryking, da. Jeg stryker sjeldent, men når jeg først gjør det stryker jeg gjerne en enormt stor haug. Jeg stryker mer om sommeren enn om vinteren når jeg går i tykke gensere.

Tror det ville hjulpet å fått en bedre garderobeløsning i gangen, for der ser det alltid rotete ut nå for tiden selv om alt har faste plasser.

Kjøper forresten også lite leker til barna sånn at det ikke hoper seg opp. Eldste sitt rom er til tider ille, men jeg lar være å bry meg, lukker rett og slett bare døren. Når hun er hos faren tar jeg ofte en god rydderunde der, kaster papir, tørker støv og gjør det fint.