Vis enkelt innlegg
Gammel 16-04-12, 11:45   #2
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: For mange skader i barnehagen?

At det aldri skal skje dødsulykker i barnehagen, ser jeg på som like utopisk som at det aldri skal skje dødsulykker andre steder. Barn kan falle ned og lande på nakken, barn kan sette noe i halsen som man ikke klarer å få opp igjen, osv.

Jeg forstår ikke at det skal være mindre sannsynlig at ting skal skje når man er tre voksne på tjue barn enn når man er to voksne på tre barn. Ja, de skal være trenet i førstehjelp, og nei, det hjelper ikke alltid. Jeg har ofte ansvar for 30 barn alene på tur i skolen, og hvis en stikker av så har jeg ikke nubbsjanse til å forhindre det. I barnehagen er de noen flere voksne, men til gjengjeld har de mindre barn som må gjetes på en annen måte.

Jeg vil absolutt ikke til et samfunn hvor barna ikke får prøvd seg og ikke får utfordret sine grenser. Barna våre for klatre, hoppe, stå på ski, ake, stå på brygger (med oss ved siden av), og alt mulig annet de trenger å øve på for å mestre når vi ikke er med dem lenger.