Vis enkelt innlegg
Gammel 16-04-12, 13:18   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan snakker vi med ungene om rettsaken

Vi befant oss i utlandet den 22. juli og var borte i nesten 2 uker. Vi fortalte og forklarte for snuppa (da 6,5), men valgte å ikke fortelle noe til knerten (da 3,5 år). Det var en feil. Knerten fikk en reaksjon i ettertid. Han var veldig redd for "bombemannen" som han kalte ham.

Vi ser ikke på nyheter når ungene er våkne, men det er ikke til å unngå at de får med seg ganske så mye allikevel. Begge kommer sannsynligvis til å få med seg nyheter om rettssaken, men helt hvordan det skjer vet jeg ikke.

Noe av målet mitt er å fortelle at vi ikke skal gå rundt å være redde hele tiden. Det kan skje igjen, men at denne "bombemannen" er tatt. De lurer på når han kommer ut av fengsel, og foreløpig har jeg svart "Aldri" selv om jeg ikke er sikker på om det er korrekt.

Noen som har noen gode innfallsvinkler på hvordan man snakker om dette med unger i aldersspennet 4-7 år?