Risting i kroppen hos katt
Katten vår har begynt å riste i kroppen..
I en del år nå har hun hatt rykninger i forlabbene når hun står. Veldig sjelden, og så vidt vi kan se det. En gang annenhver måned som vi har sett det ca. Det har pågått i et par sekunder hver gang, og det har ikke sett som hun plages av det.
Har tatt det opp med veterinær, og vedkommende sa det krevdes omfattende undersøkelser, så vi har ikke gått videre med det.
Men nå har jeg sett risting i hode/overkropp, sist et par minutter i strekk for et par dager siden, og nå i dag har det vart i ca 20 min. En må ganske nærme for å legge merke til det, men det virker som hun ikke klarer å slappe av i feks å holde hodet stille, samtidig som hun har rykninger i øre, muskler i ansiktet, og labber. Jeg prøvde å børste henne og holde rundt henne nå, og ser at hun har økt puls mens det pågår. Det er ikke rykninger som hun har når hun holder på å sovne, det er i våken tilstand.
Hun har i de siste årene haltet bittelitt på den ene forlabben, men vi ser ikke at hun er plaget av akkurat det.
Huff, har så vondt av henne, og dette minner meg på at vi må være forberedt på å miste henne.. Hun er innekatt og enten 13 eller 15 år, (jeg kom inn i bildet for 6 år siden.)
Noen som har vært borti noe lignende? Når jeg søker på nett handler det ofte om rykninger når de holder på å sovne eller sover, og det er ikke det dette handler om, dessuten ser jeg at når lignende tilfeller blir tatt med til veterinær får de ingen svar..
Huff, har så vondt av henne.