Kjøkken - budsjett
Vi vurderer nytt kjøkken. Det står mellom to alternativer, samme rom som før, eller rive en vegg og få dobbelt så stort kjøkken som vi har nå, sånn omtrent. jeg prøver å lage budsjett for de to alternativene, men det er ikke enkelt å huske på alt man må ha med. Jeg bør få med alt, vi har ingen planer om å ta opp lån, så hvis budsjettet ryker er det kjipt.
Alternativ 1:
Kjøkkeninnredning
Benkeplate
Vask
Blandebatteri
Koketopp
Stekovn
Montering
Gulv
Legging av gulv
Sparkling og evt maling av vegg
Fliser over benken
Rørlegger - hvis vi beholder vask og oppvaskmaskin på samme sted som før trenger vi vel bare rørlegger til installasjon av den nye vasken/blandebatteriet - resten kan være som før?
Elektriker - Vi trenger en ny kurs til induksjonstopp, og noen flere punkter på eksisterende kurs. Noen som har en formening om hva sånt koster?
Ventilator - må elektriker installere sånt?
Tette igjen døråpning
Ekstra for alternativ 2:
Flere skap
Lenger benk
Kjøkkenøy?
Fjerne panel, og lage rette vegger i den "nye delen" av kjøkkenet
Rive vegg - dette kan vi kanskje gjøre selv? Jeg tror ikke det er rør bak veggen, men det er elektriske greier bak.
Vi vil gjøre minst mulig selv i et forsøk på å bevare forholdet (har nettopp lagt et gulv, det er et under at vi fortsatt er sammen/lever begge to).
Jeg sjekket priser på montering fra IKEA, det var ganske dyrt. Kan det lønne seg å finne en "uavhengig" snekker?
Hjelp!
|