Tråd: Hjort i hagen
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-12, 21:23   #18
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjort i hagen

Vi har elg og rådyr i hagen jevnlig. Jeg har litt blandede følelser rundt det, siden elgen her er tam og sur, og den spiser alt av skudd.

Så jeg forstår Malama jeg. Jeg må si at det romantiseres vel mye rundt det å ha vilt nært innpå bebyggelse. De ødelegger mye, og grunnen til at de kommer, spesielt på vinteren er jo faktisk mangel på mat. Syns det er lite koselig å tenke på at de spiser knoppene av epletrærne her fordi de finner for lite mat i skogen altså. Det er for mange dyr rett og slett.

Selv er jeg livredd elg, Men ikke rådyr. Hjort har jeg ikke tenkt så mye på. Trodde den var ekstremt sky.

Blir hjorten et problem i forhold til dere som folk kan dere kontakte viltnemnda og høre om de har fått flere henvendelser i området deres. Er det problematisk i forhold til hage er det vel superhøyt gjerde som gjelder....