Sv: Droppe sjampo?
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Jeg ble inspirert av at noen fortalte om dette på FP i sommer, og har kun vasket håret med balsam siden det - kjempefornøyd! Jeg har lett fall, og det ser overhodet ikke ut uten føhning, så det må jeg gjøre. Men jeg var i ferd med å ødelegge håret mitt med alt for mye vasking, føhning og rettetang hver eneste dag.
Med kun balsam får håret en mye spensitigere kvalitet og jeg er superfornøyd. Det eneste jeg savner er å kunne bruke masse forskjellige stylingprodukter - men det blir billig på dette viset, da! Og jeg føler at jeg tar vare på håret på en mye bedre måte enn jeg gjorde tidligere.
Litt pes å finne riktig balsam ( se www.lockig.se ), men når det er gjort, går det jo av seg selv.
Jeg bruker Neutral shampo som startshampo (fjerner silikoner før man helt går over til å bruke kun balsam). Den shampoen bruker jeg også etter å ha blitt fristet til å bruke ulovlig styling i nye og ne og etter frisørbesøk. Til vanlig vasker jeg håret med Neutral balsam og Bumble & Bumble leave-in conditioner. B&B balsamen kan også has i håret som stylingprodukt.
Jeg ble veldig overrasket over at håret blir gnistrende rent kun ved balsamvask.
Dette er veldig spennende. Jeg bruker minimalt med produkter som shampo, deodorant og såpe (dusjer hver morgen og lukter ikke svette). Den shampoen jeg bruker er uten alle disse stoffene jeg helst ikke vil påvirkes av (parabener, sulfater, osv), men kanskje jeg skal kutte shampo helt.
Mener du Neutral som i det merket man kjøper på matbutikker?
Selv bruker jeg shampo og balsam fra Dessert Essence som jeg kjøper på iHerb.